Hellsing - Recenzia

2. září 2010 v 12:28 | Ami |  H-recenzia
Hellsing, veľmi slušne spracované anime založené na tvorbe Koutu Hirana, sa zapodieva britskou vládnou organizáciou, vytvorenou na boj s upírmi. Organizácia nesie meno svojho zakladateľa Abrahama van Hellsinga, prvého skutočného upírobijca v dejinách.. Ak si hovoríte, že je to celkom zaujímavá paralela so Stokerovým príbehom, určite vás neprekvapí, že takýchto narážok ,na toto dielo, bude v tomto Anime viac než dosť.

Postavy: V celom anime sa prakticky neustále stretávame so štyrmi hlavnými charaktermi. Prvým a tým ,aspoň pre mňa, najzaujímavejším charakterom je jednoznačne postava upíra Alucarda, ktorého meno je zároveň anagramom, - pre tých, ktorý by nevedeli nech si to prečítajú odzadu a pochopia. Alucard je postava, ktorá keď sa objaví na scéne strhne na seba celú pozornosť, či už to je svojou atypickou voľbou oblečenia (dlhý červený plášť, širák na hlave, žlté lenonky a viazanka ktorá sa nosila tak v 17. storočí), svojským zmyslom pre humor, ktorý by sa dal charakterizovať: "Kto sa smeje naposledy, smeje sa najviac", alebo jednoducho svojim celkovo vydarene vykresleným charakterom chladného kladného hrdinu. Alucard je zaujímavý aj tým, že nikdy neviete čo si naozaj myslí, cíti a všeobecne predstavuje najtajomnejšiu postavu z celého anime. Ďaľšou postavou je Alucardova "šéfka" Sir Integra Wingates Hellsing, potomok slávnej Hellsingovskej rodiny a zároveň dedička Hellsingovského impéria. Integra je veľmi zvláštnou povahou, chladná a nevraživá, vyžadujúca si rešpekt svojim správaním. Vyzerá, že ju len tak niečo nerozhodí, ale aj tu sa ukáže, že keď niekto siahne kradmou rukou na jej zdedenú organizáciu aj ona má nervy pekne v kýbli. Nepredstavuje len Alucardovu šéfku, ale zároveň aj jeho Pani a chránenkyňu, ktorej Alucard slúži a plní jej rozkazy. Ďaľšiu postavu predstavuje postava mladej policajtky Seras Victorie. Seras sa stala upírom potom čo si musela vybrať medzi tým, alebo smrťou (veľmi veľkú škálu možností teda fakt nemala). Seras vnáša do tohto príbehu aspoň trochu ľudskosti. Počas celého príbehu sa snaží zrovnať s tým čím sa stala, ale neustále je nútená konfrontovať to so svojou bývalou ľudskou podstatou a identitou, či už sa to týka pitia krvi alebo strielania po ghuoloch, ktorý boli jej bývalí kolegovia. Alucard je Serasin Pán a stvoriteľ aj preto k nemu Seras chová obdiv a rešpekt a umožňuje im to komunikáciu pomocou myšlienok. Alucard sa ju snaží usmerňovať v rámci jej novej existencie, ale Seras nedokáže potlačiť tú ludskosť, ktorú v sebe má a to z nej robí sympatickú postavu. Poslednú hlavnú postavu predstavuje Intergrin komorník Walter, veľmi milý sympatický starý pán, na ktorého máte asi taký názor ako na toho starého pána, ktorý býva na konci vašej ulice, kým nezistíte, že má prezývku Anjel smrti a ako nástroj používa škrtiace drôty, s ktorými dokáže machrovať tak, že ani nezbadáte a je okolo vás hŕba mŕtvych tiel.
Okrem týchto postáv sa tu vyskytli aj iné zaujímavé charaktery ako napríklad vatikánsky padre Alexander Anderson, ktorý zasvätil svoj život boju s upírmi, v štýle Terminátora. Alebo ďalší nosferatu Incognito, ktorýspolu s Alucardom tvoria ,,Neživých kráľov" teda obaja boli tými prvotnými úpirmi. No zatiaľ čo Alucard má svoje korene niekde v Transylvánii, civilizovanej európskej kultúre, Incognito vyzerá ako by ho práve vypustili z nejakej africkej džungle.
Príbeh: Celý príbeh tvorí séria 13-tich častí. Zatiaľ čo niektoré odvíjajú svoj vlastný príbeh, viaceré na seba nadväzujú. Skoro celým dejom sa však ťahá vyšetrovanie, nového druhu upírov, ktorého, ako sa zdá, vytvára človek pomocou implantácie čipov. Príbeh je však, aspoň pre mňa, jediným poslabším článkom celého anime, ktorý ho robí miestami nesúrodý a miestami ťažko pochopiteľný. Veľmi zaujímavá bola myšlienka zapojenia kybernetiky do tohto anime, ale trochu to narúšalo celkovú atmosféru toho gotického vampirizmu. Ďalej sa viacero vecí nechalo nevyjasnených, čo z hľadiska toho, že nie je ďaľšie pokračovanie série ponecháva veľmi široký priestor na zamyslenie, na ktoré sa však asi odpoveď nedozvieme. Ďalším prvkom je tu aj prílišná akčnosť, v každej časti sa tam niekto máruje. Naproti tomu sa tu mohlo použiť trochu viac priestoru pre jednotlivé charaktery (áno, hej narážam na Alucarda, o ktorom sa toho teda moc veľa nedozvieme)
Kresba: To je ďalšou výnimočnou stránkou tohto príbeh, ktorá perfektne zachytáva pochmúrnu a hororvú atmosféru tohto príbehu. Úžasné vyváženie farieb a skvelá práca s tieňmi a tmavými farbami. Páčilo sami, že niektoré podstatné maličkosti boli vykreslené do skvelých detailov (napríklad zbrane), zatiaľ čo celkový obraz nebol typicky vyostrený. Predovšetkým kresba prispela k príťažlivosti a hlavne celkovému nádychu tohto anime.
Hudba: Síce tu nepredstavuje hlavnú stránku, ale použitie blues/rocku skvelo vykreslilo podstatu hl. charakteru, teda Alucarda. Temné, tajomné so zároveň sarkastickým podtónom mi aj teraz evokuje atmosféru Hellsinga. Sama hudba je príjemne vtieravá, urobená s flegmatickým nádychom. Takže tu musím dať všetky prsty za.
Aby som to zhrnula, Hellsing je celkom vydarený pokus o upírske anime. Temné, tajomné, sarkastické, akčné, chladné no zároveň dokonale imponujúce na naše zmysly. S náboženským podtextom a narážkami na Stokerovho Draculu je zároveň celkom príjemnou lahôdkou pre tých , ktorý radi vyhľadávajú v príbehoch symboliku. Určite poteší aj ľudí, ktorí majú záľubu v akčných scénach, ktorých je tu požehnane.

P.S.: Asi na blogu často nebudem cez školu...Videla som totiž rozvrh, je otrasný! Nenávidím matematickú triedu ><  To budú muka! Takže, snáď sem niekedy zavítam...