Kuroshitsuji Recenzia

26. června 2010 v 10:41 | Ami |  K-recenzia
Žáner: Fantasy, Historické, Komédia, Superpower, Shounen
Počet epizód: 24
Rok vydania: 2008-2009 (vyjde aj druhá séria)

Príbeh začína tajomným úvodom, v ktorom sa chlapec vznáša uprostred peria, niekde na prahu medzi životom a smrťou a žiada démona o uzatvorenie dohody.

Ten mu pripomenie, že tí ktorí odmietnu Boha, nebudú môcť prejsť nebeskými bránami. Ale chlapec trvá na dohode, a tá je nakoniec uzavretá.

Tým chlapcom je dvanásťročný Ciel Phantomhive, potomok známej rodiny, ktorá je generáciu za generáciou verne oddaná Kráľovnej. Často je nazývaný aj kráľovniným strážnym psom. Jeho rodičia pred tromi rokmi zahynuli pri strašnom požiari v ich vlastnom dome, a tak sa mladý chlapec stal hlavou rodu. Príbeh sa odohráva

v Británii, asi v polovici 19. storočia. V prvom diele sa ocitáme v panskom sídle Phantomhivovcov, kde Ciel žije spolu so zamestnancami- Finnianom, mladučkým záhradníkom s extrémnou silou, nešikovnou chyžnou Maylene, kuchárom Bardroyom, ktorý vlastne nevarí a staručkým správcom menom Tanaka, ktorý je zvyčajne vo svojej chibi forme. Všetci sú komicky nešikovný, a tak ich povinnosti často plní Cielov komorník Sebastian.

Záhadný Sebastian. S červenými očami a čiernymi vlasmi, večne vo fraku, pripomína havrana. Jeho schopnosti ďaleko prevyšujú hranice ľudských možností. Dokáže všetko od upečenia dokonalého popoludňajšieho dezertu až po zneškodnenie stovky nepriateľov v priebehu minúty. Jeho obľúbená fráza, ktorú je často počuť znie: "Pretože som pekelný(pekelne dobrý) komorník." Je slovnou hračkou, lebo v japončine znie: "Aku made shitsuji desu kara." Slovo akuma znamená "démon" a slová aku made znamenajú "dokonca". Tiež sa to dá chápať ako: "Som komorník a démon."

Stretávame sa aj so zábavnými osobami, ako napríklad Cielova snúbenica Elizabeth posadnutá rozkošnými vecami, či démonický pes Pluto, striedajúci podobu psa a človeka a nemenej dôležitý Grell Satcliff, ktorý je shinigami(boh smrti), vyzerá ako transvestita a je očividne zbláznený do Sebastiana. Aj keď je viac menej komickou postavou , vie byť riadne nebezpečný. Spomeniem aj Číňana Laua, ktorý je Cielovým priateľom, či spojencom. Ako to býva pri šachových figúrkach, každý z nich má určitú úlohu v hre.